STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU
Jaguar XE
Napisany przez , 2014-07-31

Jaguar XE – jakie tajemnice kryje w sobie najmłodsze dziecko Jaguara?

UDOSTĘPNIJ

Tuż po tym, jak w szkołach zabrzmi pierwszy dzwonek po tegorocznych wakacjach, w Londynie zostanie zaprezentowane nowe dziecko w rodzinie Jaguara – model XE. Jednak zanim to nastąpi, już teraz możemy bliżej poznać technologię, jaką skrywać będzie nadwozie tego modelu.

Większość czytelników tego bloga z pewnością nie pamięta czasów, gdy swoją premierę miał Jaguar Mark II. Spieszę zatem z informacją, że było to dokładnie w 1959 roku. To ważna data w historii brytyjskiego producenta. Mark II był bowiem ucieleśnieniem maksymy sir Williama Lloyda – "grace, pace and space" (z ang. gracja, tempo i przestrzeń). Mówiąc wprost, pojazd ten łączył cechy sportowych coupé z komfortem znanym z ekskluzywnych limuzyn. Teraz, 55 lat później, na rynku debiutuje Jaguar XE, który jest spadkobiercą idei zapoczątkowanej właśnie przez Mark II.

W oczekiwaniu na premierę

Choć premiera Jaguara XE spodziewana jest 8 września, producent z Coventry unosi powoli kurtynę, zdradzając szczegóły technologiczne nowego modelu. Podobnie jak w przypadku np. większego XJ, szkielet karoserii Jaguara XE zostanie w całości wykonany z aluminium. Materiał ten jest nie tylko lżejszy od stali, lecz również bardziej odporny na przeciążenia.

A tych z pewnością nie będzie brakować. Duo napędu modelu XE posłużą bowiem całkowicie nowe jednostki napędowe z rodziny Ingenium. Choć szczegóły dotyczące ich mocy nie są jeszcze znane, to już teraz ujawniono, że Jaguar XE będzie w stanie rozpędzić się do ponad 300 km/h... Przypomnę, że wciąż mówimy o najmniejszym z sedanów brytyjskiej marki.

Nowe rozwiązania

By Jaguar XE mógł dawać kierowcy radość z prowadzenia nie tylko po prostych drogach, lecz również na krętych serpentynach, przednie zawieszenie tego auta zapożyczono ze sportowego roadstera F-Type. Natomiast z tyłu zastosowano konstrukcję Integral Link, zapewniającą sztywność poprzeczną i wzdłużną, przy zachowaniu wysokiego poziomu komfortu.

Całość dopełniać będzie całkowicie nowy, elektronicznie sterowany układ kierowniczy. Podobnie jak pozostałe komponenty, także i on został opracowany z myślą o dostarczaniu sportowych emocji kierowcy i pasażerom. Co ważne, układ ten jest progresywny, dzięki czemu manewrowanie Jaguarem XE na ciasnych parkingach nie powinno stanowić kłopotu.

UDOSTĘPNIJ

KATEGORIA: Technika
TAGI: Jaguar XE

WYSZUKAJ ARTYKUŁ

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

facebook
youtube
googleplus

AUTORZY POSTÓW


Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, twój komentarz został zapisany poprawnie.