STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU
Jaguar C-X75
Napisany przez , 2014-08-27

Jaguar C-X75 – niedoścignione marzenie

UDOSTĘPNIJ

Podobno nie warto poznawać swoich ideałów. Przez kilka ostatnich lat Jaguar stopniowo odsłaniał wizję niewiarygodnego projektu o kryptonimie C-X75. Jaki był wspaniały hipersamochód, który przegonił marzenia?

W 2010 roku na targach w Paryżu wszyscy odwiedzający wzdychali przy stoisku Jaguara. Właśnie tam stał koncept o nazwie C-X75, który miał być ultranowoczesnym supersamochodem z hybrydowym napędem.

Jaguar zapowiadał, że jeżeli znajdzie klientów potencjalnie zainteresowanych kupnem modelu C-X75 to auto wejdzie do limitowanej produkcji. Jaguar C-X75 miał być następcą legendarnego XJ220 i jednoczesnym prezentem z okazji 75-lecia pojawienia się nazwy marki. Skrót C-X75 oznaczał właśnie (C) Concept, (E) Experimental i 75 lat. Brytyjczycy obiecywali przyspieszenie do 100 km w 3 sekundy i prędkość maksymalną ponad 350 km/h.

jaguar c-x75

Co w nim takiego niezwykłego poza zapierającą dech w piersiach stylistyką? Brytyjczycy obiecywali przyspieszenie do 100 km w 3 sekundy i prędkość maksymalną ponad 350 km/h. Do osiągnięcia tych niewiarygodnych osiągów miała posłużyć benzynowa jednostka o pojemności tylko 1,6 l, która dzięki pomocy turbosprężarki obliczana była na moc 500 KM!

Mało tego, do pomocy miały przyjść dwa silniki elektryczne generujące łącznie około 390 KM, przez co auto byłoby w stanie przełożyć na asfalt nawet kolosalne 850 koni mechanicznych będąc przy tym niesamowicie ekonomiczne i ekologiczne. Prototypy Jaguara C-X75 z łatwością rozpędzały się do prędkości 320 km/h i były kilkukrotnie prezentowane publicznie, w tym na legendarnym Festiwalu Prędkości w Goodwood.

jaguar c-x75

Niestety Jaguar uznał, że Jaguar C-X75 pozostanie jedynie plakatem i niedoścignionym marzeniem wszystkich miłośników motoryzacji, których byłoby stać na zapłacenie kwoty blisko 5 milionów złotych za superszybkiego C-X75. Projekt był jednak poligonem doświadczalnym, dzięki któremu marka dorobiła się kilkuset patentów na zastosowanie hybrydowej technologii czy włókna węglowego. Wszystkie te doświadczenia zaprocentują w przyszłości w normalnych, drogowych autach spod znaku dzikiego kota. Opłaca się marzyć, nawet jeśli marzenia wydają się niemożliwe do realizacji.

jaguar c-x75

UDOSTĘPNIJ

KATEGORIA: Historia
TAGI: Jaguar C-X75

WYSZUKAJ ARTYKUŁ

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

facebook
youtube
googleplus

AUTORZY POSTÓW


Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, twój komentarz został zapisany poprawnie.