STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU
Jaguar XJS
Napisany przez , 2014-10-09

Wyścig: stary Jaguar XJS "na sterydach" vs. współczesne supersamochody

UDOSTĘPNIJ

Podtlenek azotu to substancja znana nie tylko chemikom, lecz także fanom wyścigów samochodowych i tuningu. Dzięki niej, silniki spalinowe są w stanie wykrzesać z siebie ukryte konie mechaniczne. Jednak czy to wystarczy, by kultowy Jaguar XJS był szybszy od np. Ferrari?

Moda na wtrysk podtlenku azotu, w skrócie NOS, nastała wraz z premierą filmu "Szybcy i wściekli". To właśnie w tym dziele amerykańskiej kinematografii Vin Diesel i Paul Walker ścigali się ulicami miasta wciskając przyciski z napisem "NOS" znajdujące się na kierownicach ich pojazdów. Chwilę potem niemal załamywali czasoprzestrzeń rozpędzając się do niebotycznych prędkości. Po obejrzeniu tego filmu, niemal każdy miłośnik tuningu szukał adresu najbliższego sklepu oferującego taki dopalacz.


To była jednak filmowa fikcja, a jak podtlenek azotu spisuje się w praktyce? Richard Hammond z programu "Top Gear" nie byłby sobą, gdyby nie zdecydował się wypróbować systemu NOS "na żywym organizmie". Do tego celu posłużył się Jaguarem XJS, który w momencie premiery w 1975 roku był jednym z najszybszych seryjnie produkowanych aut na świecie. Jednak osiągi, które szokowały w latach 70., trzy dekady później nie wystarczały już, by dotrzymać kroku nowszym konkurentom.


Wraz ze specjalistami od tuningu, Hammond postanowił wyposażyć Jaguara XJS w system wtrysku podtlenku azotu, po czym ustawił na starcie wyścigu równoległego obok m.in. Ferrari 360, Hondy NSX, czy Porsche 911 Turbo. Seryjny Jaguar XJS nie miałby większych szans w starciu z tymi potworami. Jednak z pomocą podtlenku azotu... Zresztą zobaczcie to sami!



UDOSTĘPNIJ

KATEGORIA: Świat Jaguara
TAGI: Jaguar XJS

WYSZUKAJ ARTYKUŁ

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

facebook
youtube
googleplus

AUTORZY POSTÓW


Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, twój komentarz został zapisany poprawnie.