STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU
Ingenium
Napisany przez , 2014-11-06

Ingenium – nowa generacja silników Jaguara

UDOSTĘPNIJ

Wysoka moc i niskie zużycie paliwa. W przypadku silników spalinowych obie te cechy występują niemal zawsze oddzielnie. Są jak ogień i woda. Jednak inżynierom Jaguara udało się je połączyć, a efekty swojej pracy nazwali Ingenium.

Przyszło nam żyć w ciekawych czasach, w których to emisja dwutlenku węgla i zużycie paliwa są właściwie ważniejszym parametrem od prędkości maksymalnej lub mocy silnika. Czy nam się to podoba czy nie, stało się to kolejnym obszarem, na którym specjaliści od jednostek napędowych mogą się wykazać. W tym wyścigu zbrojeń na prowadzenie wysunął się Jaguar, właśnie dzięki silnikom z rodziny Ingenium. Co jest w nich takiego niezwykłego?

Przede wszystkim konstrukcja. Do produkcji silników Ingenium zastosowano aluminium, co pozwoliło obniżyć masę tego podzespołu. Dodatkowo, zamontowano w nich podwójne wałki wyrównoważające w celu obniżenia wibracji, jak również specjalną osłonę miski olejowej, która z kolei redukuje dźwięk dochodzący spod maski. Dzięki temu, kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się każdym kolejnym kilometrem pokonanym w komfortowych warunkach.

Jednak Ingenium to nie tylko aksamitna i niemal bezszelestna praca silnika. To także, bądź przede wszystkim, wysokie osiągi i niskie zużycie paliwa. Jak to wygląda w praktyce? Podstawowa odmiana wysokoprężna generuje 163 KM i 380 Nm. Nieźle, jak na najsłabszego w rodzinie, prawda? Zamontowany pod maską modelu XE, zadowala się zaledwie 3,77 l oleju napędowego na każde 100 km! Tak, dobrze przeczytaliście, a przecinek jest we właściwym miejscu. Niecałe 3,8 litra na "setkę" w przypadku tak dużego przecież sedana jest wynikiem nieosiągalnym dla konkurencji.

Z kolei mocniejsza odmiana wysokoprężna zapewnia 180 KM i aż 430 Nm, a to wszystko z zaledwie 2-litrów pojemności skokowej. Jednocześnie, motor ten emituje tylko 109 g CO2/km. A co z wersją benzynową? Miłośnicy "bezołowiowej" także powinni być usatysfakcjonowani. W skład rodziny Ingenium wchodzą bowiem dwie wersje rzędowej czwórki. Są to odmiany o mocy 200 i 240 KM. Co ciekawe, bez względu na wielkość mocy maksymalnej, zużycie paliwa pozostaje na tym samym, niskim poziomie 7,3 l/100 km.

Przed wprowadzeniem na rynek silników Ingenium, pracownicy Jaguara pokonali łącznie ponad 3 mln kilometrów testowych. Wszystko po to, by nawet jeden kilometr "za kółkiem" takiego auta dostarczał frajdę i niezapomniane wrażenia – znak rozpoznawczy marki z Coventry.

UDOSTĘPNIJ

KATEGORIA: Technika
TAGI: Ingenium

WYSZUKAJ ARTYKUŁ

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

facebook
youtube
googleplus

AUTORZY POSTÓW


Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, twój komentarz został zapisany poprawnie.