STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU
bike sense
Napisany przez , 2015-02-12

Bike Sense – koniec z "niewidzialnymi" jednośladami

UDOSTĘPNIJ

"Patrz w lusterka, motocykle są wszędzie" – za sprawą popularnych naklejek, ta maksyma od kilku lat towarzyszy polskim kierowcom. Jednak za sprawą wynalazku Jaguara o nazwie Bike Sense, spoglądanie w lusterka nie będzie już koniecznością...

Mówiąc Jaguar, myślimy przede wszystkim o luksusowym wnętrzu, potężnych jednostkach napędowych i ogromnej przyjemności, jaką daje każdy pokonany kilometr za sterami jednego z modeli producenta z Coventry. Jednak Jaguar to coś więcej. To również troska inżynierów o bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i innych użytkowników dróg. W tym także osób kierujących jednośladami.

Przykładem tego jest system o nazwie Bike Sense, który wspomaga kierowcę samochodu w wykrywaniu nadjeżdżających w jego kierunku jednośladów. Jak pokazują statystyki, w większości wypadków z udziałem tych dwóch typów pojazdów, wina leży po stronie kierującego samochodem, który najzwyczajniej nie dostrzegł motocyklisty lub rowerzysty. Bike Sense ma szansę to zmienić.

Na czym polega jego działanie? Przede wszystkim stanowi on połączenie sygnałów dźwiękowych i świetlnych, które sygnalizują, że zbliża się do nas jednoślad. Brzmi banalnie? Wstrzymajcie się z oceną, gdyż inżynierowie Jaguara nie poprzestali tylko na tym. Dzięki rozmieszczonym wokół auta czujnikom, Bike Sense rozpoznaje kierunek z którego nadjeżdża motocykl lub rower i z głośników odpowiadającym temu kierunkowi nadaje dźwięk odpowiednio klaksonu lub dzwonka rowerowego.

Jednocześnie, nadjeżdżający jednoślad sygnalizują diodowe, czerwone lub żółte światła umieszczone w po wewnętrznej stronie słupków A, listwach pod oknem w przednich drzwiach, a także górnej części konsoli centralnej, które również zapalają się tylko od strony zbliżającego się motocykla lub roweru. Idea Bike Sense zakłada bowiem informowanie kierowcy takimi sygnałami, które odruchowo kojarzą mu się z potencjalnym zagrożeniem.

Inżynierowie Jaguara poszli o krok dalej. Nowy system Jaguara może ingerować także w pedał gazu. Jeśli rowerzysta lub pieszy przechodzi przez jezdnię, ale jest zasłonięty przez inny, nieruchomy pojazd, wówczas próba przyspieszania napotka opór. Pedał gazu będzie wibrował lub w skrajnym przypadku pracował z dużym oporem, co również będzie stanowiło klarowny przekaz dla kierującego.

Za sprawą Bike Sense, idea dróg bez wypadku przestaje być mrzonką, a możliwą do zrealizowania wizją!

UDOSTĘPNIJ

KATEGORIA: Technika
TAGI: bike sense

WYSZUKAJ ARTYKUŁ

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

facebook
youtube
googleplus

AUTORZY POSTÓW


Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, twój komentarz został zapisany poprawnie.